تلاش کُردها برای ایجاد ائتلافی گسترده در انتخابات ترکیه-راهبرد معاصر
حماس شهادت یحیی السنوار را تایید کرد ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد

تلاش کُردها برای ایجاد ائتلافی گسترده در انتخابات ترکیه

رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه اعلام کرد که به دنبال ایجاد ائتلافی گسترده از کُردها برای حضور در انتخابات آینده ترکیه است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 28
کد خبر: ۱۵۲۳۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، «پروین بولدان» رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه تاکید کرد که «ائتلاف گسترده کُردها» در اسرع وقت تشکیل خواهد شد تا نیروهای سیاسی و اجتماعی کُرد در ترکیه را در بر بگیرند.

طبق گزارش روزنامه «زمان»، بولدان طی یک سخنرانی در مرکز ترکیه گفت که «حزب او نه تنها به دنبال اتحاد با نیروهای چپ و سوسیالیست خواهد بود، بلکه در اسرع وقت یک اتحاد بزرگ کردی با کردها تشکیل خواهد داد».

رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها ادامه داد: در برنامه ماه اکتبر، دیدارهای خود را با احزاب و محافل کردی به عنوان بخشی از روند گسترش و رشد آغاز خواهیم کرد. ما نشان خواهیم داد که ائتلاف دیگری در این کشور وجود دارد که شامل رهبرانی با افکار، انجمن‌های محلی و احزاب کردی می‌شود.

بولدان در ادامه این سخنرانی به عنوان رئیس این حزب، بر لزوم ارتباط با هر شهروند کردی که به حزب دموکراتیک خلق‌ها رأی نداده و به احزاب دیگر رأی داده است، تاکید کرد.

وی ضمن انتقاد از مقامات فعلی آنکارا گفت: «کسانی که بر این کشور حکومت می‌کنند مسئول رانت، رشوه، باندها و همه چیزهای بدی هستند که به ذهن می رسد. نام کسانی که بر این کشور حکومت می‌کنند اکنون با فساد و باندها گره خورده است».

«عبدالقدیر سلوی» ستون‌نویس روزنامه «حریت» ترکیه، از نشریات نزدیک به دولت این کشور اخیراً گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری بعدی ترکیه احتمالا در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و مخالفان دولت ترکیه از این تاریخ حمایت کرده‌اند.

این در حالی است که «بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه، در اواسط ماه آگوست گفته بود، انتخابات ریاست جمهوری بعدی ترکیه در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۸ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار